tisdag 16 oktober 2012

Om att nå sina mål


Jag lär mig mycket om mig själv just nu, en ny upptäckt är det här med att sätta upp mål. Jag har aldrig kunnat det. Aldrig varit tillräckligt fokuserad för att veta vad mitt mål ens är.
Mer än en gång har jag satt upp mål - men de har nog alltid varit väldigt orealistiska, eller så har de inte betytt tillräckligt mycket för mig.

Nu har jag skaffat mig ett extrajobb där fokus är målsättningar i flera olika led. I och med att jag jobbar mig till premier förutom de pengar jag tjänar så är det lätt att sätta egna mål.
Som i vecka 37 - jag ville verkligen ha den här termosen ThermoTup. Jag vet inte ens om jag har någon användning för så stor termos, men jag ville ha den. Den var mitt mål.

När vecka 37 var över - så hade jag fått min termos - och mycket, mycket mer. Det var en skön känsla - att lyckas med sin målsättning. Nu står den vackra termosen i mitt fönster och jag njuter av att se på den, den är grymt snygg - men framförallt känner jag mig väldigt nöjd med mig själv när jag tittar på den.


1 kommentar:

  1. Vackra termosen . . . Du är kul, men lite underlig. Eller om det är tvärtom. :-) Men jag blir glad av din glädje!

    SvaraRadera