torsdag 4 april 2013

En köttälskare goes Vegostyle


Om jag gillar att pyssla i köket? Jorå :)
Jag har alltid tyckt om att utmana mig och laga specialkost som liknar "normal"-kost. När mina barn var små hade deras kusin äggallergi och jag gillade utmaningen att alltid kunna bjuda honom på så lika fika och matalternativ som de andra barnen fick.
Under fyra år var jag vegetarian och det utmanade mig att laga vegetarisk husmanskost. Sedan när jag började äta kött så var min sambo och mina barn fortfarande vegetarianer och senare också en vegan.

Det har givit mig ständiga utmaningar - och här är den senaste i raden. Jag har letat en längre tid efter olika ingredienser för att kunna göra vegansk korv och bullar. I helgen gjorde jag mitt första försök och jag tycker nog att jag lyckades bra. Den långa, större korven är en chorizovariant som är grymt stark, men så god att till och med (en köttälskare som) jag åt den till potatismoset istället för min vanlig korv!

Är det någon som är intresserad av att provsmaka mina veganska rätter så skulle jag vara glad för all feedback jag kan få - hör bara av er!

2 kommentarer:

  1. ajdå. de högra ser ju faktiskt ut som bajskorvar :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha - jo, vi gjorde samma reflektion här hemma :D
    Får nog jobba lite med färgen ;)

    SvaraRadera