onsdag 31 oktober 2012

Win-win situation


Jag är svag för människor som försöker. Som är kreativa och försöker hitta lösningar.
Idag stog det två ungdomar på Köpmangatan och sålde hemgjort Äppelmos och torkade Trattkantareller. Vi gick förbi och konstaterade att vi inte äter äppelmos. Senare, när jag åt min lunchkorv såg jag ungdomarna och deras fina burkar på håll - och så kände jag, att "va sjutton - en burk äppelmos kan jag väl göra av med". Klart jag ska stödja dem.
När jag kom fram så hade de packat trattkantarellerna i fina, gamla glasburkar som det står KOSTA på. Så jag gjorde ett deal. Ni får behålla svampen och sälja den en gång till, men burken vill jag köpa.

Så nu har jag en liten burk med "Pallad Äppelmos" och en sjukt snygg glasburk med lock - pris 50 kronor och det kändes riktigt bra att veta att de i alla fall fick EN kund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar