lördag 20 oktober 2012

Finn två fel

"Ska du tapetsera hela köket med de där?" frågade Matte när jag
i ren frustration satte de regnblöta lapparna på kökskaklet. 

Jo, det är precis som ni tror. Det är två parkeringsbotar. Och ja, båda är mina. Och ja, jag har fått dem på exakt samma parkering. Faktiskt på samma ruta. Med några dagars mellanrum.

Lapp nummer två var nog lite en sån där lapp som egentligen betyder: VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR?

Men som vanligt har jag en bra förklaring... i början av veckan hade jag strul med appen som jag parkerade via - och fick ett mejl att de inte kunnat dra någon kosing. Jag var på jobbet och kunde inte göra så mycket åt saken. Okej, jag fick böter.....

Sen har jag varit noga med betalningen - så gissa hur nära kollaps jag var när jag hittade ännu en gul lapp i torsdags.... men, va fan, lixom :(

Den här gången läste jag vad de skrivit och då står det att jag inte står på besöksparkeringen...... och då såg jag skylten som visade var jag som gäst fick stå..

och då kan ni ju gissa vad det stog på den första boten också.... mmm... precis :( 
Hur svårt kan det vara att läsa innantill? 

800 goda kronor försvann helt plötsligt ur budgeten. Ogilla :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar