måndag 15 oktober 2012

Äppelkaka på några minuter


Nybakad äppelkaka med vaniljsås - gott, snabb och löjligt enkelt

Smält 50 gram smör i Microplus 30 sekunder

Vispa 0,5 dl socker och ett ägg i Quick Chef III

Det behövdes inte många varv med veven - 10 - 20 kanske.

Häll i 1 dl mjöl och 0,5 msk vanillinsocker - vispa

Ta Micropluskannan och snurra smöret runt så det lägger sig runt kanterna.
Häll sedan i smöret i smeten och blanda.

Ströbröa Micro Pluskannan ordentligt i det varma smöret.

Ner med hälften av smeten i Micropluskannan, skala ner äppelskivor och strö kanel över.
Häll över resten av smeten. Sätt på locket och kör i micron på högsta effekt i cirka 3 minuter.

Färdig!

Jag tycker att den här är lagom för 4 personer. Nästa gång kommer jag att
lägga äppelringar i botten för dekorationens skull.

När jag nu varit "så duktig" och bakat så unnar jag mig snabbvispad vaniljsås ;)

Alla ingredienser

2 kommentarer:

  1. Otur det där för er kollegor att jag är ledig på måndagar... och bakar på söndagar.... Men med tanke på hur j**la enkelt det var så kanske jag dyker upp med något hembakat vilken dag som helst :)

    SvaraRadera