torsdag 15 november 2012

Välkommen tillbaka till Nya VLT


Men! Inte visste jag att jag betydde så mycket för VLT att de kände sig manade att kalla den första tidningen efter min avgång för NYA VLT! 
Jag menar.... så viktig har jag väl ändå inte varit?! ;)

Men idag kostar jag faktiskt på mig att gå omkring och känna mig lite oumbärlig. Lite i alla fall.
För redan på min första dag som ickeanställd fick jag ett samtal från - precis - personalchefen på VLT.
Han undrade försynt om jag kan hoppa in i morgon och på måndag - på min gamla arbetsplats - familj.

Om jag kunde? Självklart! :) Jag älskar att jobba, jag älskar VLT - och jag älskar att känna mig fri och kunna bestämma över min tid. 

Så.... redan i morgon gör jag comeback på redaktionen - antar att det blir ett blogginlägg där kollegorna säger Hej Annette - välkommen tillbaka ;)

Men redan ikväll ska jag göra ett frilansjobb för tidningen - och så har jag ett inbokat nästa vecka. Så nu jäklar börjar det nästan kännas lite stressigt att vara arbetslös ;)
Jag har fått förfrågan om att jobba i julhelgen och i nyår - mumma, det här känns som en skön separation.

Men jag tackar och bugar - samtidigt kan jag konstatera att tidningen ser helt annorlunda ut och det känns lite som att "När katten är borta".....


2 kommentarer: