söndag 30 september 2012

Snarka eller kräkas - det är frågan


Ja, jag snarkar. Och...enligt säkra källor ganska ljudligt och oavbrutet. Kanske är mina grymma snarkningar en del av förklaringen till min ständiga trötthet?

Nå, jag har ju kört med snarkplåster som vidgar näsborrarna i över ett år. Och, nej, det är nog inte tystare - men jag känner att jag får mer syre och har blivit lite piggare.

Så, då tänkte jag att jag skulle vara snäll mot min omgivning och prova Silence.... jo, tack, det namnet lovar stort vill jag säga :)
Sagt och gjort, jag köpte en burk på apoteket för en sisådär 170 kronor. Nå, det kan det väl vara värt om jag slutar snarka och håller tyst åtminstone på nätterna.

Så jag tog burken och tryckte ett kort spray långt bak i halsen. Jag tror att jag hade väntat mig att det skulle påminna om nässpray i konsistensen - men det gjorde det inte.

Mitt svalg fylldes med ett äckligt skum!! Kräkreflexen vaknade genast och jag fick hulka en stund för att komma i balans. På förpackningen stog att man skulle upprepa 3-4 gånger. Ja, eller hur?

Nu står den där på bänken - och jag försöker ännu efter fem dagar att repa mod och göra ett nytt försök - jag menar, nu VET jag ju vad som väntar.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar