måndag 17 september 2012

Vilken rolig vecka jag haft :)


Vecka 37 - en storvecka i plastbyttornas värld. Min första vecka som säljare och jag hade satt mitt mål - jag skulle sälja för 10 000 kronor - för då skulle jag få en ny kaffetermos som jag blev sååå sugen på.
Vecka 37 skulle också bli veckan då jag tänkte köra hårt och sedan utvärdera och se om jag vill fortsätta med det här.

Startväskan som jag fick blev min efter att jag sålt för 3 700 - det målet nådde jag redan innan jag hade min första demo genom att kollegor handlade glatt ur katalogen. Så då visste jag att nu behöver jag inte sälja en pinal till - om jag inte vill....

...... men det ville jag ju :)


Här är jag på min allra första demo... hemma hos mig förra söndagen - då jag insåg att det här inte alls var så lätt som jag trott. Så, på måndagen skaffade jag mig en bunt färgglada kort och skrev manuslappar inför min första demo inför okända människor.

På tisdagen höll jag min första demo - på öppna förskolan och Eva Hedlund var värdinna. Hon hade bjudit in åtta gäster, däribland sin mamma, Elsy. Elsy började med att visa sin Tupperwarebytta som hon köpte för 45 år sedan, vidare berättade hon att den vackra sjalen hon hade på sig fick hon i gåva när hon köpte den.
Elsy gjorde en bra insats i att visa hur bra kvalitet sakerna håller, då hon berättade att hon hällt vatten i den, hållit den upp och ner och den fortfarande höll tätt.


Jag har jobbat hårt den här veckan. På onsdagen hade jag demo hemma hos en vän, Britt, som jag gick i högstadiet tillsammans med - vi umgicks en hel del och partade och körde moppe tillsammans.  
Vi har inte umgåtts på många, många år - så det var fantastiskt roligt att träffa henne, hennes man och hennes mamma som jag alla umgicks med i slutet av 70-talet. Som grädde på moset fick jag också träffa deras döttrar och ett barnbarn.

På torsdagen blev jag hembjuden till kollegan Lisa i hennes/deras fantastiska hus. Här blev det en skrattig och roligt kväll - med blandade gäster både från jobbet och med hennes vänner.

Gissa om jag tyckte att det var skönt att ha en ledig kväll på fredagen? Japp, då blev det fredagsmys och laddning inför lördagen då jag hade en demo hos kusin Mari i hennes underbara hus i Gränsta. Där fick jag glädjen att träffa mostrarna Ingegärd och Anne-Mari.
Efter demon tog Mari, jag en väninna till henne en promenad runt på området och jag fick nya griller i huvudet - hmmmm, en stuga där vore inte tokigt :)

Jag har hyllat Biskopsängen - men jag tyckte att det var mysigare på Gränsta.... så kan det va!
Vi hälsade på hos morbror Torsten och Ann-Marie så jag fick se deras hörntomt och fina hus....

Och ja, jag nådde mitt mål - och en hel del till....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar