måndag 3 september 2012

Säg omelett :)

"Grej ov dä dej"


Snabbt, enkelt och gott - en perfekt lunch att göra på jobbet! En omelett - 
här serverad på min favorittallrik från Gefle. Polar, designad av Berit Ternell.


Ja, den är lila - men det är faktiskt inte därför den här EasyDelight får bli min första 
"Grej ov dä dej"

Utan för att den var ruggig smidig och kommer att bli väl använd hos mig och på 
luncherna på jobbet! Hur ofta står jag inte där utan matlåda och är tvungen att gå ut och handla 
- här är det ju lätt att plocka med rester från kyl och frys och ta med hela ägg 
och slänga ihop den i lunchrummet.

Priset, 229 kronor, tycker jag är överkomligt, för den summan får jag inte ens tre luncher på stan :)


Jag använde tomat, fetaost, serranoskinka, kryddor och ägg.


Jag skivade tomaterna, strödde över fetaost och klippte serranoskinka över.
Vispade (skakade) ihop två ägg med lite vatten



Hällde i formen, kryddade och in i micron i 6 minuter.


och vips så hade jag en färdig omelett :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar