lördag 8 september 2012

Jädrar vad enkelt det blev!

"Grej of dä dej"


Jag är inte snål, men jag betalar gärna så lite som möjligt för de saker jag köper. 
Så när jag hostade upp 239 kronor för en vitlökspress så var det ett uttryck för att jag helt 
ledsnat på att stå och peta loss pressade vitlökar ur min gamla press. 
Jag använder inte pressad vitkök så ofta, MEN min dotter gör..... och utan att hacka offentligt på henne så kan man väl konstatera att hennes bästa gren inte är att skölja ur och göra rent vitlökspressen.

Så, flera gånger i veckan ställs jag inför faktum att där ligger den, 
i diskhon, med intorkad vitlök, vitlökspressen.


När jag fick se den här manicken, som man kan pressa, mosa och snoppa av 
vitlökarna med blev jag måttligt intresserad. Men när hon vecklade ut den och 
visade hur enkel den var att göra rent så föll jag pladask.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar