söndag 9 september 2012

Pust, nu är det gjort!

Idag var det dags för första demon. Oj, vad jag var nervös. Jag hade fixat sushi och olika röror att ha på bröd och dippa i. Det var skönt att ha premiären hemma, men samtidigt kände jag mig väldigt fånig och stå där och vara seriös inför släkt och vänner.
Tack alla rara som gav av sin tid för att komma och låta mig testa på er :)


Demon gick minst sagt lite knackigt och nu sitter jag och skriver stolpar för tisdagen. Även om jag är en bubblig person så har jag ingen vana alls att prata inför folk... kom jag på..... märkte jag....


Så här såg mina hemgjorda sushiar ut - som jag förstås gjort i formar från Tupperware :) och så fick jag användning för mitt fina fiskfat som jag köpte i somras i Gävle.


Mera sushi och ännu mer fina fiskfat :)


Allegra heter den här svart/vita serveringsskålen som jag tycker är grymt snygg! Jag gjorde en hummus, en guacemole och så la upp köpt Ajvar Relish och sist - men inte minst hade jag gjort tapenade.
Så idag fick mina nya hackmaskiner visa vad de gick för... och de gick ju bra.


Lite av visningssakerna. Vi hade lite roligt också. Vi kokade ris, gjorde omelett, skalade morötter och hackade lök - så det blev ett riktigt prova på - party!





2 kommentarer:

  1. Det märktes absolut inte att du var nervös..... Tack för de goda rörorna o en bra förevisning <3<3<3

    SvaraRadera