lördag 22 september 2012

Riset är skillnaden



Här är min absoluta favorit - en riskokare..... Nu är det slut med att torka risvatten på spisen, skrubba kastruller där riset fastnat i botten. Och.... det är så jäkla enkelt så det är pinsamt.
Den var tvåa på min försäljningstopplista vecka 37. Jag sålde 10 stycken :) och då var inte min egen och Mattes inräknade. Dem hade vi köpt tidigare.

Min har bara ett fel, den är blå - från och med nu så är den lila - och ja, jag vill ju gärna ha en sån istället :)


När jag ska äta och ha matlåda mäter jag upp 1,5 dl ris och häller på 3 dl vatten och häller i riskokaren.
och sätter på innerlock och ytterlock.


Och vips in i micron, 800 watt och 10 minuter. Låt riset gå och när det har gått tio minuter så ska det efterdra fem minuter till. Och där är det - ett suveränt gott och vällagat ris.


Mums säger jag. Jag har mest gjort jasminris i den, men den funkar också perfekt till råris, cous cous och bulgur.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar