söndag 31 maj 2015

"Det jag önskar ska jag få"



Jo, det är ju så att jag har sovit på madrass på golvet något år nu. Historien om varför är lång, men jag köpte en säng i fel storlek och så fick Solina ta den och så blev det ingen ny till mig.

Gissa om jag längtat efter en säng. Men pengar har inte funnits, orken har inte funnits, bilen är för liten, sängar är för tunga och engagemanget har inte funnits. Men den senaste månaden har jag letat på blocket och köpessidor på Facebook.
En vit säng ville jag ha. Allra helst en Aspelund från Ikea. Men den har de slutat sälja och jag har inte fått något napp när jag letat.

Men i förrgår hände det. Jag såg en vit säng i en annons, såg inte så noga hur den såg ut - priset var bud och jag la 200. Blev snabbt överbjuden och så var det med det.
Så igår frågade säljaren om jag var intresserad. OM jag var!
Sängen fanns i Surahammar men kunde tas till Västerås. Glad som jag var betalade jag 200 för sängen och fick den hemkörd till dörren (så jag gav en hundring till). Och gissa vad? Det var en Aspelund :D

Så idag har jag skruvat och nu står den där, min fina säng med nyuppsatta gardiner som jag fyndat på Brödet & Fiskarna.

Ibland flyter det på och önskningar slår in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar