söndag 2 december 2012

Nytt år - ny ordning



Hur har du det i skåpet? Är det Kaos eller Ordning?
Ett av det här skåpen är mitt - och det är inte det högra, än :)

Jag var hemma hos en Tupperwarekollega - och öppnade hennes skafferi! Precis - det är det till höger.
Efter att jag sett det kan jag inte tänka mig att fortsätta leva i mitt skafferikaos. Jag hittar ju ALDRIG någonting.
Inte är det speciellt hygienskt heller. Skulle jag få in mjölbaggar, ja då kommer de ju att finnas i varenda påse....

Så - från och med nu är det jag som kommer att investera i en Space Maker varje gång jag fått lön.
Då blir det inte så mycket kosing på en gång och jag kommer att hinna tänka efter vilka storlekar jag behöver.

Men först...... kommer jag att ha en Tupperwaredemo hos mig själv i Januari - och på det viset få ett startset i 5 delar av Spacemaker.

Och det erbjudandet gäller förstås alla som vill börja det nya året 2013 med att få ordning i skåpet :)

Så här går det till:

  • Bestäm ett datum i januari, boka med mig!
  • Bjud hem så många vänner du kan komma på - be dem ta med en varsin vän (det är alltid någon/några som tackar nej)
  • Fixa fika - eller prata med mig om du vill att vi fixar något tillsammans (du står för inköpen)
  • Jag kommer en halvtimme innan och packar upp mina saker
  • Gästerna kommer och jag håller en demo på cirka 20-30 minuter
  • Gästerna får titta, klämma och känna på produkterna
  • Du bjuder på fika och gästerna fyller i beställningar - och jag packar ihop
  • Jag räknar ihop summan och berättar vad du får som tack för att jag fick komma.
  • Jag lämnar er. 
  • Tid cirka 2 timmar.


Alla handlande gäster i Januari får den här nya sleven 
(passar både för höger- och vänsterhänta)



Alla som är värd/värdinna för en demo får fem delar av Spacemaker under vecka 1-4 
(värde ca 900 kronor)




Som vanligt är det så att ju högre försäljning en demo ger - desto mer gåvor får värdinnan.
Hur kan man påverka det då?

  • Bjud gäster som verkligen är intresserade av produkterna. Folk som vill bara vill komma och fika kan du träffa en annan gång.
  • Du eller jag delar ut kataloger till gästerna i god tid innan demonstrationen. Då kan de ta upp beställningar av sina vänner och bekanta som inte kan komma på demon.
  • Du ber dina gäster ta med sina vänner, svärföräldrar, barn, kusiner, mostrar, farädrar eller vilka de vill. 

Så här ser Värdinnepremierna ut i Januari - 

under den här månaden så får man premier från alla steg, vilket innebär att man kan får i princip alla produkterna.

Hör av dig till mig om du vill veta mer exakt vad som gäller på de olika nivåerna. 



Mandochef är Tupperware stora vårnyhet - kolla här vad du kan göra med den:








4 kommentarer:

  1. Spacemaker ... Nja, här behövs rediga tag är jag rädd. Ingen burk i världen hjälper. Men de är fina!

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi inte vara såna Bettina! Är det någonting som hjälper så är det just burkar ;))
    I will show you <3

    SvaraRadera
  3. Så vi säger att man säljer för bara 1000kr då får man alltså alla 5 spacemakers?
    Om man då säljer för över 3500 får man alltså?

    SvaraRadera
  4. Man bygger på och ju mer man säljer ju fler produkter får man :)

    Säljer man för minst 3500 så får man ytterligare en Spacemaker (den stora som inte finns att köpa)
    Har man en försäljning på minst 5000 så får man istället för de 5 spacemakers välja en kastrull eller en Mandochef.
    Är försäljningen 7500 så får man välja ytterligare ett spacemakerset eller kryddkvarn och kryddströare.
    vid 10 000 så får man dessutom en Ultra Pro cocotte - en form i plast som man kan baka bröd i eller göra mindre gratänger i micro, ugn och den går också att ha i frysen.
    Vid en försäljning på 15 000 så får man lägga till ytterligare antingen en kastrull eller en mandochef :)

    Är du sugen att vara värdinna eller veta mer kan kan du mejla ditt telefonnummer till mig grandin@hotmail.se så ringer jag upp dig. Eller så ringer du mig på 0707-75 83 90.

    /Annette

    SvaraRadera