lördag 29 december 2012

Det fattas något.....


Ute är det grått och snön faller mjukt. Det är dagarna mellan jul och jag älskar vintern när det snöar.
Ligger på soffan med snorigt och halsont, njuter av att vara ledig. Jag behöver det så väl. Det är otroligt stressigt att vara arbetsbefriad ;)
Läser en bok som jag ska recensera (hm, ledig?)
Kaffekannan är fylld med varm härlig dryck och i vattenflaskan bubblar det nykolsyrade vattnet.
Två döttrar är i Hallsta och en snusar tungt i rummet brevid tillsammans med sin pojkvän.

Allt känns väldigt bra. Det är bara katten som saknas. Längtan är så svår att jag, när jag ligger och läser, kan frammana känslan av att ett smidigt hopp upp i soffan. Ett kurrande och trampande, kloiga, tassar.
En varm tyngd när kroppen lägger sig till ro med ett dovt vibrerande.

Ett liv utan en katt är inget liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar