fredag 22 mars 2013

Väck alla plattbaggar


Det blir inte bara lättjobbat, det håller mjölbaggar, plattbaggar och mottfjärilar borta också. 

Mitt skafferi har varit med här förut och jag bygger fortfarande upp en (för mig) fantastisk ordning.

I dagens VLT fanns en artikel om att städa in våren och städa ut skadedjuren. En ganska otrevlig artikel om diverse kryp och smådjur i våra hem.

Om köket var tipset att feja hyllorna i skafferiet ordentligt eftersom matrester är rena smörgåsbordet för olika små baggar. Jan Jungerstam, biolog hos Anticimex ger tips om hur man slipper smådjuren:
- Det kan också vara bra att lägga torrvaror i en sluten behållare, säger han.

Mitt tips är att fylla skåpen med Spacemakers. Slutna behållare i fem olika storlekar som går att kombinera så att hyllorna utnyttjas maximalt.

Hm, nu lät jag som en försäljare, eller hur ;)


1 kommentar: