tisdag 26 mars 2013

Nu spirar det på Bangatan


Nu kliar det allt i mina gröna fingrar. Solen lyser upp mina krukväxter och det går liksom inte att ignorera dem. Så jag njuter. Av varje nytt blad på mina pelargoner som jag för första gången övervintrat.
Jag njuter och gläds när min favoritblomma, Monstreran, vecklar ut ett alldeles nytt ljusgrönt blad. 
Och hur vacker är inte mitt lilla nya kaktusblad? 
En kaktussort som jag hade som liten, och som jag letat efter i många år - rätt som det var så hittade jag den i en köpochsälj-grupp på FB. Den verkar stortrivas hemma hos mig!

Monstrerans blad är så vackra när de krullar ut sig mot ljuset.
Det här är Solinas blomma.
Min favorit - den är stor, den är bänglig, men den gör mig så glad
 och att bara sitta och titta på bladen är ren meditiation.

Övervintrad Pelargon sträcker sig mot solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar