torsdag 21 mars 2013

Terass och Lagun


Idag blir det loppisdag med Lollo. Så, vi får väl se hur det slutar. Jag ska ju lixom inte köpa mer porslin.... Men min kärlek till Gefle är svår att motstå. 
De här vackra kopparna hittade jag på Brödet och Fiskarna förra veckan. Och nej, det gick inte att motstå dem. 

Jag har ju dessutom en designer på Gefle (UE) som jag gillar mer än andra och det är Arthur Percy - så det är ju lite roligt när jag kollar upp de saker jag köper - för det visar sig ofta vara han som gjort dem.

Den övre koppen - Terrass formgav han 1959 och dekoren är från 1962-1967 
Den undre koppen heter Lagun och enligt uppgift så dricker Lotta på bråkmakargatan choklad ur en sån i filmen. I övrigt hittar jag inte så mycket information om den koppen.


Och har man inget fat kan man ju sätta skott i de fina kopparna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar