måndag 25 mars 2013

Indiastyle


Det kommer som i attacker - suget efter Indiskinspirerad mat med massor av spiskummin. Idag hade jag en sån attack - det slutade med en trerättersbuffé som var så god att jag ringde och mer eller mindre tvingade hit Lollo för att smaka. Hon och Kim hade varit på långpromenad och kom och åt upp maten med god aptit :D


Godaste rätten var "nuggetsarna" jag gjorde av kålrot, morot, fänkål och röda linser.


Grönsakerna ångkokade jag och linserna kokade jag mjuka i kastrull


Så kryddade jag med Spiskummin, koriander, färsk ingefära och svartpeppar.


Panering gjorde jag av Specialflakes, sen stekte jag dem i kokosolja.


Så här mumsigt blev det med jasminris och mangochutney till. 
De andra rörorna är Mulligatawny och en curryröra med blomkål, vitkål, ärtor och banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar