fredag 22 mars 2013

Havremjölk - perfekt till pannkakor

Jag är ingen mjölkdrickare, så är det något som sällan finns i min kyl så är det mjölk. Trist tycker jag när jag får mina attacker av att vilja äta tillexempel pannkaka.

Men nu har jag hittat en god lösning - godare än komjölk :) Havremjölk.

Jag lägger ett gäng havregryn i en Smooth Chopper - sen mixar jag dem till mjöl.
Byter till vispen och häller i vatten, vispar och låter stå en stund (typ 10 minuter), vispar och låter stå - så håller jag på så länge jag har tålamod (läs beroende på hur hungrig jag är)

När jag är nöjd silar jag bort grynen och använder "mjölken" till min pannkakssmet. Ibland tar jag med en del av grynen för att göra smeten mer matig.

Det jag gillar med havremjölk är att den har en naturlig sötma.

Om den går att dricka - jo, ja, det gör den väl - jag har provat men njaej, det var ingen smaksensation.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar