måndag 12 november 2012

Maränger eller?


Jo! Det ÄR maränger. De är inte så fina. Okej. De smakade inget gott. Okej.
 Men det ÄR fortfarande maränger.

Ibland går det helt enkelt inte så bra för mig i köket. Men ibland är det inte resultatet som räknas utom liksom prestationen. I går var det helt okej prestation, men uruselt resultat.


Jag har fått en Speedy Chef som jag absolut ville prova. Jag har testat den på grädde och där var den helt outstanding. Så nu ville jag ju se vad den kunde göra med äggvitor. 

Så, då tänkte jag maränger. Fina vita marängar med röd marmorering. Mmm.
Det började med att jag inte hade ättikssprit - det löste jag med citronsaft
Sen visade det sig att jag inte hade socker hemma heller :( Då tog jag stevia. 

Sen vispade jag - och det gick snabbt. 

I spritsen la jag en rand med röd karamellfärg enligt receptet, sen vände jag ner den lite väl fluffiga marängsmeten i spritsen, spritsade och bums in i ugnen.

Och ja, resten är historia. Förutom att de ser ut som hundbajsar med blod i så smakar de nästan lika illa.

För att ni ska förstå, så visar jag här bilden på hur de skulle ha sett ut:


http://www.coop.se/Recept--mat/Recept/r/randiga-maraenger/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar