lördag 3 november 2012

Gobröd med dinkel


Superlätt Gobröd!

Idag var jag uppe tidigt - så det fick bli nybakat till frukost. Provade ett recept jag hittat i TeamGravitys blogg. Superenkelt och gott, nyttigt och behöver inte jäsa.  



Så upp med receptet på magnetlisten och fram med mjölpåsarna och övriga ingredienser. På med ugnen 175 grader.



Alla torrvaror utom kryddorna vägde jag upp direkt i skålen, sen i med kryddorna och rör om.


Häll ner sirap och naturell yoghurt och blanda.


Pensla UltraPro med olja och ströbröa med vetegroddar. 



Slå ner smeten i formen och sätt på locket och grädda mitt i ugnen i 1,5 till 2 timmar.

 
                                 


Så är det mumsiga brödet färdigt - under tiden har jag hunnit med att fortsätta mitt evighetsarbete med att strukturera och möblera om i hemmet som aldrig blir färdigt.



1 kommentar: