torsdag 29 november 2012

Som en liten pralin


Förlåt att jag inte skrivit - jag har hört att det finns de som saknat mig och det gör mig glad 
- och inspirerad. Men rätt som det var sa blogger att jag inte fick ladda upp fler bilder. Och utan bilder kan jag inte blogga!

Så nu har jag rensat i mina gamla bloggar så det finns plats för nya fantastiska köksäventyr med 50-taggaren :)

Jag fick hem silikonformen som man kan göra praliner i - och oj vad det görs praliner här nu. Viktväktarna kommer att tjäna grova pengar när jag kommer på att det kommer en ny badsäsong ;)
Men nu är sommaren och baddräkten långt borta och jag tycker det är sjukt kul att lyckas och misslyckas i köket.

Men.... de här pralinerna kanske inte blev världens snyggaste - men, jag önskar att jag hade en smakblogg..... nougatpraliner kan ju liksom inte bli fel.


Jag smälte choklad och cocosfett i Micropluskanna och penslade formen tunt - lät stelna i kylen
skållade mandel och hackade den i HerbChoppern 
rostade mandeln
mixade nougat med den rostade mandeln och tillsatte lite grädde.
Fyllde pralinformen, lät stelna och.... mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar