söndag 2 december 2012

Han vill inte riktigt tända till :)



Leta, leta, leta. Rycka i kablar. Rycka i luftslangar, öppna och stänga kontakter.
I torsdags var Beppe hos doktorn. De undersökte och undersökte - och kom fram till att de inte hittde något fel. De höll säkert på i 40 minuter.
Diagnosen var att det enda de kunde tänka var att jag behöver byta tändstift och kanske tändkablar.
Men de hade de inte tid att göra då. Jag skulle få boka en tid. Ringde till dem hela fredagen och fick inget svar. 

I går hjälpte Henrik mig att kabla igång Beppe - och vips, så hoppade han igång, utan några som helst bekymmer. Sen startade han utan problem fast han stått och kallnat i flera timmar.

I dag var det tvärkört igen :( Lynnig kille den där Beppe :) Jag visste det när jag blev ihop med honom - att han inte är så villig på vintern. Och jag trodde då att jag bara ville ha en sommarbil. Nu ser mitt liv annorlunda ut och jag VILL åka Beppe fast det är kallt! 

och egentligen borde jag ju kunna byta tändstift och kablar själv?! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar