fredag 19 april 2013

Var ska jag börja?


Var kommer de ifrån, de här sirapsdagarna? 
Då jag vaknar och hela kroppen skriker i protest mot en ny dag. När ögonen är svullna och tunga och bara vill slutas i vila.

Såna här dagar när jag vet att jag har så mycket att göra att jag inte vet var jag ska börja. Så jag börjar inte någonstans. Jag går och hämtar ännu en kopp kaffe. Surfar runt på Facebook och googlar på saker som jag behöver veta.

De här dagarna när jag tittar mig runt i lägenheten och konstaterar att jag behöver städa (uuuurk) och när pappershögarna har vuxit sig höga och tvättkorgen är överfull. Och allt verkar lika ointagligt.

Nu är det dags för helg och vila för mig. Så enkelt är det nog. 
Det har varit en galen vecka. Helt galen. Rolig och kreativ, men mycket hände på en gång. Jag hade verkligen inte räknat med det suget som fanns efter Hönsboken, vilket gör att jag känner att den får bli högsta prioritet just nu.

Så i går kväll började jag redigera - och det är så himla roligt. Det är min bok nu och medan jag höll på insåg jag att jag gör som jag vill med redigeringen :D
Jag skulle kunna hålla på timme ut och timme in. Men något har jag i alla fall lärt mig. Mina axlar fixar inte det. Så två timmars arbete vid datorn, sen göra något annat. Inse att vila ger ett bättre resultat i slutändan.

Sen är jag i startgroparna med ett helt nytt projekt. Det tar tid, det kräver planering, och det kräver tid.
Men jag har bestämt mig för att satsa. Det är roligt och mycket spännande!

Så just nu:
Hönsbok
Nytt projekt
Tupperware

Hm, jag tror jag lägger mig på soffan och kurrar med Isis en stund ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar