torsdag 11 april 2013

Liten missa hittade sin korg


Jag har nog aldrig träffat en nyfiknare katt än min lilla missa. Hon har gått varv efter varv i lägenheten och spanat in varenda hörn. Sen har hon legat en stund under bordet i vardagsrummet - med lite avstånd. Men för varje gång jag har pratat med henne så har hon blundat mer och mer.
Sen, rätt som det var kom hon fram och lät sig klappas lite.

Men, jag är ju lite trött så jag la mig på soffan och höll just på att slumra in när jag kände rörelser i soffan och små tassar som gick på mig.
Sen la hon sig vid fötterna och när jag satte mig upp och kliade henne under hakan började hon kurra och visade att hon gillade goset.

Fantastiskt! Efter bara två och en halv timme fick jag gosa med henne en stund - när hon fick nog hoppade hon ner och kröp in i transportburen jag ställt fram till henne.

Om hon är fantastisk? Ja, galet underbart fantastisk <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar