fredag 19 april 2013

Isis är hennes namn

En riktig godisråtta är hon!
Vi har varit ihop i en vecka nu. Jag och Isis. När jag tittar på henne så svämmar mitt hjärta över. 
Jag har haft katt i princip hela mitt liv. Bondmissar. Killar. Underbara såna. 

Men, jag kan efter den här veckan säga att jag aldrig, aldrig haft en så speciell katt som den här flickan.
Kanske är det hennes person, kanske hennes ras, kanske hennes kön. 
Jag vet inte, men oj, vad rolig hon är. Och intelligent.  

Jag kan verkligen inte se mig mätt på hennes blanka tassar

Jag har aldrig haft en katt som så tydligt visar att hon blir glad när man kommer hem. Hon möter mig i hallen, kurrar och pratar med mig.
Likadant när jag vaknar på morgonen. Då snackar hon och springer omkring och kurrar och kelar med både väggar och möbler.
Mjukaste katten
Vackraste ryggen

1 kommentar: