fredag 23 augusti 2013

När lillmatte sover!


Det här är Shiva. Hon är en snart fyra månader ung katt, dvs KATTUNGE. 

Ni som känner mig vet att jag sa att jag ville ha en vuxen katt. Ja, eftersom kattungar är så himla jobbiga. Precis.
Men, så (som av en händelse) tyckte jag att en kattunge som kompis till Isis vore en jädrans bra idé. Så hittade jag Shiva - och blev upp över öronen kär.

Hon är en ljuvlig katt som spinner bara av att man kommer in i samma rum där hon är. En underbar liten bebis som gillar att sova på armen. En fantastisk liten misse som jamar (piper) av glädje när man pratar med henne. 

Och... nu börjar hon mer och mer visa de där andra Kattungebeteendena. Hänger i gardiner, har ner blomkrukor och biter i allt hon ser.

Men.... vad gör väl det? Hon är fortfarande en ljuvlig katt och jag är så lycklig att jag inte höll fast vid min princip om att inte skaffa kattunge.

Det här inlägget är tillägnat Solina som är Shivas lillmatte och i vars rum Shiva lever ut all sin gosighet och allt kurr. Som ni kan se på bilden Solina lagt ut och som jag taggat mig i.

Så här, Solina, kommer ett knippe bildbevis på hur det ser ut när JAG är med din ljuva älskling Shiva <3





  



Och så är jag ju tvungen att visa hur fantastisk hon verkligen är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar