måndag 21 januari 2013

Så tänker jag på.... mat



Här har jag legad däckad i flera dagar och bara lyssnat på bok och snorat och suckat. Sen hade jag en demo idag. Kurerade min grymma huvudvärk med diverse receptfritt och sov en timme på soffan.

Sen åkte jag och hade demo. Och oj, vad svettig jag blev av att röra på mig, av att bära väskor och av att packa upp mina saker.
Men.... satan i gatan vad roligt det är att ha demo hos värdinnor som också tycker att det är roligt och som har förstått vitsen med att vara värdinna, dvs att ju mer man säljer ju bättre saker får hon/han.

Nypåfylld med bra energi blev jag ju riktigt piggelin och börjar tänka på mat. Så här kan det se ut när jag jag snabblagar stuvade makaroner och köttbullar som för övrigt är en av mina absoluta favoriträtter.

Makaronerna kokar jag som vanligt på spisen, men de ska vara al dente.
Stuvningen gör jag i microPluskannan i micron - det går snabbare och det bränner inte fast :)
Löken till köttbullarna finmixar jag i HerbChoppern och köttbullarna spritsar jag ut på bakunderlägget, sen är de jättelätta att rulla till och stoppa i stekpannan.

Mums filibabba