söndag 24 juli 2016

Sommarslott 2016 - Sparreholm (1)


Sparreholms slott - Sörmland
Och vips! så hade det gått åtta månader utan att jag lämnat ett enda ord här.

Men 2016 skulle bli sommaren då jag bestämt mig för att samla på slott - nu är det slutet på juli och jag kan konstatera att det har gått sådär.

Men igår fångade jag in mitt första, Sparreholms slott i Sörmland. Och ja, så var det med det. Solina och jag gjorde en heldagsutflykt (för att shoppa) och just slottet fick inte så mycket uppmärksamhet när vi upptäckte att det fanns en loppis i Menlösa :) 

Sanda badplats i Kvicksund - vår frukostplats

Fabriken i Sparreholm
Låt er inte luras att åka till Fabriken i Sparreholm, de utlovar galna priser, men icke.... två besvikna svartabältesshoppare kom ut med lite skrammel i botten på våra påsar.

Picknick i slottsparken i Sparreholm
Vi fick i alla fall lite mys för resvägen under vår pastasalladlunch i den fina parken vid slottet. Sen blir inte mamman så bra på bild, men alltid kul med en på plats groupie.

Slottselfie - Sparreholm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar