torsdag 18 oktober 2012

Tack för 26 år


Nu är det klart. Den 13 november fäller jag ut min tillfälliga fallskärm och hoppar ut ur VLT-huset i ett framtida fritt fall.

Det har varit vånda, galen vånda - innan jag fick mitt besked. Från att jag fick nys om omställningspaket fram till nu har jag aldrig tvekat över vad jag vill.
Jag ville ha paketet och med den en chans att gå vidare i livet.

I måndags fick jag besked - jag är en av dom som fick det. Och jag är så oerhört glad och lycklig. För var dag som har gått har jag mer och mer insett att jag är färdig här. Jag måste få prova mina vingar i något annat sammanhang.

VLT har varit en fantastisk arbetsplats, min trygga punkt i livet under 26 år. Allt som varit upp och ner och turbulent - så har jag haft VLT och alla fina vänner här som ett ankare.

Men, nu släpper jag loss - jag är djupt lycklig.

Nu har vi bara det där med avskedet kvar - en bit jag har lite svårt för - nu blir det till att leva ut den sentimentala sidan månaden som kommer.



2 kommentarer:

  1. Fan, jag undrar om det inte är jag som har tagit den där bilden på VLT-huset! Solklart upphovsrättsbrott med andra ord. Men om du skickar över paketet till mig så låter jag udda vara jämnt. ;-)
    Vad jag egentligen ville säga, var: grattis!
    /Jaslin

    SvaraRadera
  2. Det var ett mycket snyggt och intelligent försök, Peter.... Men, tyvärr (för din del) kan jag styrka att det är jag som är upphovskvinnan :) Så vi låter udda vara jämnt utan att jag skickar över något paket till dig ;)

    Tack så väldigt mycket :)

    SvaraRadera